Fotoshoot jaaroverzicht 2019

Elke maand maak ik, sinds 2015, een overzicht in woord en beeld. Zo krijg je in één oogopslag een idee van mijn werk als fotograaf. Hierbij mijn portfolio van 2020.

April 2020

Sinds juni 2015 maak ik elke maand een overzicht van de fotoshoots die ik die maand mocht maken. Dit overzicht maak ik door middel van een collage en de bijbehorende verhalen achter de fotoshoot. En dit is de eerste keer dat er geen maandoverzicht is. Deze maand geen vrolijke familiefotoshoots, geen bruiloften, geen zakelijke reportages, alles ligt helemaal stil vanwege corona. Mijn medeleven gaat uit naar de mensen in de vreselijkste situaties: een dierbare moeten verliezen, niet bij je dierbaren kunnen zijn en de ouderen die zich zo alleen voelen. Maar ook naar de ondernemers die het hoofd niet boven water kunnen houden. Hopelijk komt het goed allemaal.

Uit elke negatieve situatie probeer ik iets moois te halen. Nu voel ik de tijd en de rust om oude projecten op te pakken. Inspiratie die ik in mijn hoofd heb tot een product te maken. Dingen waar ik nooit tijd voor maakte, kan ik nu allemaal gaan doen. Daarnaast pak ik mijn momenten om tot rust te komen, zodat als straks de fotostudio weer open kan, ik met volle enthousiasme en fijne energie weer mooie beelden voor iedereen kan maken. Voor nu, blijf gezond allemaal!

Maart 2020

Professionele fotostudio fotograaf

De afgelopen maand begon met een newbornshoot van Kim in haar huis. Kim had in januari al een zwangerschapsshoot gedaan bij mij. Leuk dat ik de vrouwen leer kennen met een mooie, dikke buik en als ik ze dan weer zie dat ze een kleintje in hun armen hebben! Deze newborn verliep perfect. Haar dochtertje had de ogen open en was lekker rustig. Ik kon alle foto’s maken die ik in mijn hoofd had en precies toen ik wilde zeggen dat de serie compleet was, gaf de kleine aan dat het genoeg was.

Ook de 6 weken oude zoon van Mandy mocht ik vastleggen. In eerste instantie hadden ze er niet aan gedacht om een newborn shoot te doen, maar nu wilde ze toch wel heel graag een mooie herinnering hebben. Ik ben er meteen heen gegaan om de kleine details vast te leggen.

Albert en zijn familie kwam gezellig langs in de fotostudio. Het was een drukke bende. De kleinkinderen waren aan het rennen en dansen in de studio. Ze schaterden het uit van het lachen, een perfect moment voor een foto! Ik heb leuke spontane foto’s gemaakt, waar je dus goed kunt zien hoeveel pret de kinderen hebben. En als de kinderen veel plezier hebben, hebben de volwassenen dat ook!  je zag goed dat de kinderen erg veel pret hadden. Ook van de ouders van de kinderen zijn foto’s gemaakt en zij hadden ook erg veel pret samen.

Ik had deze maand ook een zwangerschapsshoot van Frank en Linda. Leuk, want eerder mocht ik de bruiloft fotograferen. De hondjes Joop en Joep waren er toen ook bij. Ze hadden echt geluk, dit was namelijk het eerste weekend van het jaar dat het zo lekker weer was! We konden dus lekker naar buiten. De zon scheen prachtig door de bomen en de hondjes bleven maar rondrennen door het zand. Het leek door de zon wel zomer en het voelde alsof we op het strand waren. Lekker!

Ook Leonie had geluk dat ze op die datum een zwangerschapsshoot had geboekt, want ook zij had dat prachtige weer die dag! De sfeer was erg relaxed tijdens de shoot we hebben lekker gewandeld door het bos. Tijdens het wandelen heb ik de foto’s gemaakt. Zo voelt het niet alsof je moet poseren en gaat alles vanzelf.

Van de zandvlakte gaan we weer terug naar de studio, want daar liggen verschillende producten op mij te wachten. Van kledingstukken tot beveiligingscamera’s en lampen. Deze producten kosten veel tijd om te fotograferen, maar ook om na te bewerken. De foto’s zijn belangrijk, want zo krijgt de bezoeker van de webshop een duidelijk beeld over het uiterlijk en de functies van het product. Het licht en de positie zijn belangrijk en ieder detail doet er toe.

Regelmatig verzorg ik bedrijfsfotografie en maak ik portretfoto’s van het personeel. Bij deze portretfoto’s is het belangrijk dat het licht, de compositie en de stijl hetzelfde is. Zo vormden de foto’s een mooi geheel en kun je niet zien welke foto later is gemaakt en toegevoegd is.

Sinds deze maand is er bij Kwaaijongens ook een nieuwe collega bijgekomen: Lisa! Zij is de nieuwe copywrighter in het team. Om haar voor te stellen heb ik een portretfoto van haar gemaakt. Ook hier geldt: in dezelfde stijl als de andere teamleden.

De tweede helft van maart loopt helaas niet zoals gepland. Ik moet, net zoals heel veel andere zpp’ers, mijn bedrijf de komende tijd sluiten. Het is voor iedereen een verschrikkelijke tijd en we staan met z’n allen machteloos. Ik wil iedereen veel sterkte wensen. Laten we lief zijn voor elkaar en er het beste van maken.

Fotograaf met studio portfolio

Februari 2020
portfolio fotograaf sharon zeeland

Deze maand begon met een geregistreerd partnerschap van Anne & Bart. Na een intieme ceremonie, genoten we van het zonnetje in het Kronenburgpark tijdens de fotoshoot. Want ja, als je toch met z’n allen samen bent is het mooi om dat meteen vast te leggen zodat je een herinnering hebt!

Iets wat elke maand terug komt is kleding voor webshops. Deze maand waren het veel winterkleding en jassen. Dit moet allemaal snel gefotografeerd worden, zodat het direct online geplaatst kan worden.

Naast de kleding had ik ook Charissa met de broer/zussen en de hond in de studio. Wat een pret had de familie tijdens de fotoshoot. En de stoere hond deed het erg goed! Met het eindresultaat gaan ze hun moeder verrassen. Heel lief!

Ook Sanne met haar familie kwam langs. Leuk hoe je zo oude bekenden weer ziet. Wij hebben met elkaar op school gegeten en sinds die tijd niet meer gezien. Leuk dat zij juist mij kiezen als fotograaf.

In februari mocht ik de bruiloft van Iris en haar mand fotograferen. Een bruiloft is altijd bijzonder, maar deze had dat nog net een beetje extra. Ze trouwden namelijk voor de tweede keer, met elkaar!! Er werd terug geblikt, genoten van het moment en vooruit gekeken. Ik mocht deze prachtige dag vastleggen.

En van het fotograferen van bruiloften gaan we naar het fotograferen van baby’s. Deze ene na de andere baby mocht ik fotograferen. Onder andere Marle kwam samen met haar man en hun pasgeboren kindje naar de fotostudio. De kleine deed het heel erg goed. Ik had het lekker warm gemaakt en ze kon lekker slapen in een zachte deken. Extra leuk, Marle had de fotoshoot van Karlijn gekregen die laatst ook bij mij een newbornshoot had gedaan. Hoe leuk is dat?

Tot slot maakte ik foto’s voor een magazine. Zelfs na 10 jaar blijf het mooi om jouw foto’s uiteindelijk in het blad te zien staan.

fotograaf brabant sharon willems

Januari 2020
Fotograaf Portfolio 2020 januari

Na een fantastische reis door Vietnam en Taiwan kom ik met frisse energie en veel nieuwe indrukken weer thuis. Na even rustig aan gedaan te hebben kan ik niet wachten om weer aan de slag te gaan. De eerste opdracht: ballonnen. Honderden! Echt de HELE studio lag vol. Wat een feest! Allereerst heb ik een serie gemaakt van de individuele ballonnen die gefotografeerd moesten worden en vervolgens van de ballonnenbogen in zijn geheel. Twee volle dagen fotografie en de rest van de week nabewerken. Jep, na het eind kon ik geen ballon meer zien!

Een oud stagiaire kwam een dag langs om mijn werkzaamheden als fotograaf vast te leggen in een vlog. Voor diegene die vaker mijn maandoverzicht lezen die weten dat dat elke maand weer anders is. Ik ben wel blij dat ik verder áchter de camera sta in plaats van er voor.

Deze maand stond er ook weer een newbornshoot op de planning. Ties lag lekker te slapen op een warme zachte deken. Lekker ontspannen in de studio. Hier hebben we alle ruimte, het juiste licht en het is lekker warm. Ook de kleine van Sander en Diana fotografeerde ik. Leuk om het stel weer terug te zien, eerder heb ik namelijk hun bruiloft gefotografeerd.

Over bruiloften gesproken: in januari mocht ik ook weer aanstaande bruidsparen ontmoeten om kennis te maken. De eerste bruiloften staan alweer gepland, super leuk!

Ook kreeg ik twee prachtige chihuahua’s in de studio. Ze kwamen helemaal vanuit Amsterdam naar Zeeand gereisd. De shoot ging super goed er was een hele relaxte sfeer. Om in het thema te blijven: voor een webshop fotografeerde ik hondenhalsbanden. Ook kwam er een 3 meter hoge teddy beer in de studio langs. Ik maakte daar foto’s van voor op de website en sfeerfoto’s met een model voor diverse advertenties.

De zwangerschapsshoot van Kim was ook leuk. Wij hebben een mooie serie gemaakt met veel variatie in licht en kleuren.

Deze maand heb ik ook nog wat diverse bedrijfsshoots gehad. Ik vind het zo leuk om op alle verschillende bedrijven een kijkje achter de schermen te nemen en de ondernemer trots in beeld vast te leggen.

Caroline neemt na half jaar stage gelopen te hebben bij mij weer afscheid. Ze heeft ontzettend veel geleerd en loopt met een dosis kennis en zelfvertrouwen naar buiten. Tof dat ik daaraan mocht bijdragen!

En toen was de eerste maand van 2020 alweer voorbij. Benieuwd wat februari gaat brengen.

Fotograaf Portfolio SharonWillems 2020 januari