Fotoshoot jaaroverzicht 2019

Elke maand maak ik een overzicht in woord en beeld. Zo krijg je in één oogopslag een idee van mijn werk.

Maart 2019
fotograaf sharon willems maart

In maart mocht ik weer veel bijzondere herinneringen vastleggen. Een loveshoot in Uden, we hadden geluk met het weer en de stelletjes klommen in de bomen en renden door het zand waardoor de foto’s lekker spontaan zijn geworden! Ook had ik verschillende newbornshoots in de studio en bij de mensen thuis. Dan moet je denken aan kindjes tussen de 7 en 12 dagen oud. Erg pril dus. Zo mooi om vast te leggen. En tot slot een vrijgezellenshoot in de studio met 13 meiden! Wat een gezelligheid was dat!

In januari ben ik bij van Neynsel geweest om portretfoto’s te maken voor op de website. Vaak maak ik een tweede afspraak voor de mensen die de eerste keer niet aanwezig kunnen zijn of die ziek zijn. In maart hebben we hele fotoserie compleet gemaakt.

In februari stond heel de studio nog vol met heerlijk gebak, vanwege de sfeerfoto’s en de video in opdracht van Beko. Deze maand trof ik de mensen achter het bedrijf, om portretfoto’s te verzorgen. De foto’s heb ik vrijstaand aangeleverd, omdat dit altijd handig is wanneer er nieuwe medewerkers in het team komen.

Ook stond productfotografie op de agenda. Van petten, tot doosjes tot leuke bruidsjurkjes voor kinderen. De diversiteit was deze maand weer erg leuk.

Maandoverzicht maart sharon willems

De maand februari stond vooral in het teken van LinkedIn & bedrijf-fotoshoots.

Voor Beko fotografeerde ik de nieuwe gebaksdozen. De hele studio stond vol met de allermooiste taarten. We maakten naast packshots ook sfeerfoto’s voor op de nieuwe website en andere promotiedoeleinden. Tot slot mocht ik een promotievideo maken. En ja, daarna mochten we alle taarten opeten. Heeeeerlijk!

Gastouderopvang in het Veld wilde ook graag nieuwe foto’s voor op de website. Vooraf is aan de ouders toestemming gevraagd en hebben we bedacht welke facetten we in beeld wilden laten zien. De kinderen gingen kleuren, torens bouwen en lekker buiten spelen. De interactie tussen Sandra (de eigenaresse) en de kinderen vind ik het belangrijkste en juist daar heb ik de focus opgelegd. Toen ik weg wilde gaan kwamen de kinderen mij enthousiast knuffelen en kreeg ik een kleurplaat mee. Die hangt nu mooi hier in de studio!

In januari maakte ik foto’s voor de hondenopvang van Danielle. Debby, haar vriendin was hier zo enthousiast over dat Danielle besloot om haar een fotoshoot cadeau te doen. Ditmaal van haar eigen pup van 5 maanden oud. Hoe lief is dat?

Voor diverse bedrijven maakte ik mooie portretfoto’s van de medewerkers. Ik laat altijd de foto’s zien en iedereen mag zelf zijn favoriet kiezen, zodat ik zeker weet dat alle medewerkers tevreden zijn met het resultaat. Dat gaat eigenlijk op dezelfde wijze als hoe ik mijn LinkedIn-fotoshoots doe.

Deze maand had ik ook nog eens twee prachtige katten in de studio. En geloof me, dat is weer heel iets anders dan hondenfotografie. Na veel geduld hebben we een mooie serie kunnen maken. De serie wordt in juni geplaatst in een magazine. Ik houd jullie op de hoogte.

Februari 2019

fotograaf 2019 februari

februari 2019 fotograaf

Januari 2019
fotograaf 2019 gemeente landerd

Wauw, het jaar is mooi begonnen! Normaal is januari een relatief rustige maand, maar deze keer mocht ik lekker veel aan de slag. Het was soms wel even doorbijten: languit op de grond in de regen hondjes fotograferen en met bevroren handen een bruiloft vastleggen. Maar, wanneer je dan naar de foto’s kijkt was dat het helemaal waard.

Voor de kapsalon van Ilse maakte ik een bedrijfsreportage. Deze foto’s komen uiteindelijk op de website en worden gebruikt voor Social Media. Ilse kende ik al, ik mocht namelijk ook haar zwangerschap en de newbornshoot maken. Ook voor andere bedrijven mocht ik portretfoto’s van alle medewerkers maken en/of sfeerimpressies van het bedrijf. Daar zit altijd een hele planning achter, om iedereen dezelfde dag in beeld te brengen.

Voor Doride, Anne en Obrain maakte ik een LinkedIn-fotoshoot. Een foto waar ze zelf 100% achter staan. Dat is zo belangrijk.

Lisa had een cadeaubon gekregen voor een zwangerschapsstoot. Ze wilde geen standaardfoto’s, maar een mooie herinnering maken. Dat was nog wel even spannend met haar dochtertje van 2,5 die niet heel goed had geslapen. Maar we speelden spelletjes en dansten door de studio, waardoor ze er nu prachtig opstaat.

Voor Suzanne maakte ik een newbornshoot met album. De kleine Cas was goed wakker en vond het allemaal veel te interessant om te gaan slapen. Grappig, wanneer je nu door het album bladert en naar de foto’s kijkt ziet het er allemaal zo vredig uit en lijkt het zo makkelijk gedaan.

Voor Beko Verpakkingen maak ik de productfotografie voor brochures en de webshop. Dit keer een totaal andere opdracht, ik mocht ze coachen tijdens het maken van korte video’s. Zo tof om te zien wat je ze in een korte tijd kunt bijbrengen en wat ze dan zelf kunnen!

Tot slot werd ik uitgenodigd om de workshop Dierenfotografie te geven aan een groep amateurfotografen. Leuk!

fotograaf 2019 zeeland gemeente landerd

Bekijk hier de eerdere maandoverzichten