Fotoshoot jaaroverzicht 2019

Elke maand maak ik een overzicht in woord en beeld. Zo krijg je in één oogopslag een idee van mijn werk.

Juni 2019
Juni fotogaaf sharonwillems

In juni gaf ik een workshop productfotografie. Deze keer was de workshop gebaseerd op sieraden! Ingrid heeft een eigen Atelier waar ze zelf ringen, kettingen, oorbellen en armbanden maakt. Sinds kort heeft ze ook een website en daar moeten natuurlijk foto’s op! Ze maakte al wat foto’s met een compact camera maar na de workshop zijn haar foto’s met sprongen vooruit gegaan, wat zal haar website er mooi uit gaan zien!

In de studio kwamen veel baby’tjes voorbij deze maand. Ik kwam bij Daisy thuis om haar gezinnetje van vier kinderen te fotograferen, wat een gezellige drukte was dit. We maakte eerst foto’s van het kindje alleen en daarna ook nog wat foto’s van alle broers en zussen bij elkaar en natuurlijk de ouders met het kindje. Ook bij Lauren, Amy en Emily kwam ik in huis om hun pasgeboren kindje te fotograferen.

Roel kwam in de studio voor een familiefotoshoot. Normaal gezien ben ik in de winter erg blij met mijn studio omdat het dan binnen lekker warm en droog is, maar wat was ik op die dag ook blij met de studio! Het was buiten boven de 35 graden dus we konden heerlijk afkoelen in de studio.

Rob is een kunstenaar uit Ewijk. Hij kwam met al zijn schilderijen naar de studio om daar mooie foto’s van te laten maken. De foto’s worden gebruikt voor publicaties en een boekkaft.

Bij verschillende bedrijven kwam ik over de vloer om mooie portretfoto’s te maken van de medewerkers. Ik laat elke medewerker de foto meteen kiezen, zodat we beide zeker weten dat er iets leuks tussen zit. Daarna bewerk ik die foto’s en maak ik ze vrijstaand, zodat ze overal voor gebruikt kunnen worden.

Dominique wilde graag een zwangerschapsshoot buiten. Alleen net toen we begonnen waren begon het super hard te regenen. We gingen snel naar de studio om daar toch nog wat mooie foto’s te maken. Dominique was bang dat de studio een beetje saai zou zijn, maar uiteindelijk waren deze foto’s boven haar verwachting. Fijn, nu heeft ze toch nog een mooie serie.

Daphne koos juist voor een zwangerschapsstoot in de studio. Ze wilde graag leuke foto’s van haar mooie buik met…. muisjes! Twee weken daarna kwam ik nog overal muisjes tegen. Alles voor de foto!

Juni fotogaaf sharonwillems overzicht

Mei 2019

maandoverzicht-mei-sharon-willems

De maand mei zat lekker vol en vloog voorbij. Het begint weer lekker weer te worden en dus beginnen de bruiloften weer. Ik begon met de bruiloft van Grete en Bart. Wat een prachtige dag was het! Een paar dagen later had ik de bruiloft van Ilona en Robert, weer helemaal anders! Ilona en Robert zijn grote fans van Landrovers, dus ook heel de bruiloft was in dat thema. Erg tof.

G. Hermes nam contact op voor portretfoto’s van de medewerkers en mooie actie en sfeerfoto’s. Ik kreeg een mooie rondleiding door het bedrijf. Dat is het mooie aan dit beroep, je komt overal!

Voor Notariskantoor Groeneweg heb ik al eerder foto’s gemaakt van het team, alleen hadden ze nu een nieuw lid. Hij kwam naar mijn studio voor een goede foto voor op de website. Ik zorg ervoor dat de foto perfect bij de rest van de foto’s past.

Tessa was met haar familie een weekendje weg. Ideaal moment om meteen een fotoshoot te doen! Ik reed naar het vakantiepark toe en daar maakten we mooie foto’s in het weiland. Ook Wim maakten een afspraak met mij voor een familieshoot aan de Waal. Ik kwam bij Leon en zijn gezinnetje thuis om leuke foto’s van ze te maken. Ze hebben twee zoontjes en de oudste was helemaal blij met zijn fiets. Wat was hij blij dat de fiets ook op de foto mocht! Na een tijdje kreeg ik hem gelukkig nog van de fiets af om ook zo mooie foto’s te maken.

Lotte kwam met haar zussen bij mij in de studio. Hun moeder was bijna jarig en ze wilden graag een mooie foto cadeau doen. Sandra belde mij op voor een familieshoot. Ze zou het leuk vinden als het op woensdag 22 mei kon, want dan werd haar zoontje 1! Na wat schuiven kon het lekker vroeg op die dag en dat is natuurlijk het allerleukste.

Zwangerschapsshoots en LinkedIn shoots kwamen er ook nog tussendoor deze maand. Met Muriel heb ik foto’s in de studio gemaakt en op locatie, zodat ze voldoende keuze heeft.

Phebe kwam bij mij in de studio voor een zwangerschapsshoot. Dit wou ze graag als cadeautje voor haarzelf doen, wat leuk! Ze wist al dat ze een jongetje zou krijgen dus met blauwe meisjes hebben we er een echt jongenstintje aangegeven! Ook Linda kwam in de studio voor een zwangerschapsshoot samen met haar hond.

En tot de baby’tjes! Van de kleine van Esther heb ik een paar jaar geleden foto’s gemaakt. Nu is de tweede geboren en mocht ik weer langskomen. Ook bij Tamara was ik ook al eerder geweest voor een newbornshoot. Het leek ons leuk om enkele foto’s van toen na te maken. Voor Imke maakte ik van de newbornfoto’s meteen een album. Een bijzondere herinnering.

fotograaf sharon maandoverzicht mei

Tessa was met haar familie een weekendje weg. Ideaal moment om meteen een fotoshoot te doen. Ik reed naar het vakantiepark toe en daar maakten we mooie foto’s in het weiland. Ook Wim maakten een afspraak met mij voor een familieshoot aan de Waal. Ik kwam bij Leon en zijn gezinnetje thuis om leuke foto’s van ze te maken. Ze hebben twee zoontjes en de oudste was helemaal blij met zijn fiets. Wat was hij blij dat de fiets ook op de foto mocht! Na een tijdje kreeg ik hem gelukkig nog van de fiets af om ook zo mooie foto’s te maken.

April 2019

fotograaf sharon willems portfolio 2019

In de maand april stonden er knuffels van 3 meter hoog in de studio! Heel tof. Vanuit een steiger maakte ik productfoto’s. De sfeerfoto’s maakten we met een model, zodat je echt de verhouding goed kan zien.

Ook mocht ik de workshop basis fotografie geven aan Wendy en Dennis. Ik leerde ze de instellingen van de camera, tips en tricks om beter te fotograferen en hoe je zo mooi de scherpte in een foto kunt verdelen. Het allermooiste vind ik om te zien hoe ze binnen kwamen en wat voor een geweldige foto’s ze nu kunnen maken. En dat na twee avonden! TROTS!

Jeanne kwam een paar jaar geleden met haar kleinzoon in de studio om leuke foto’s te maken als cadeau voor haar dochter. Nu was de rest van de familie een beetje jaloers dus kwam ze terug met ondertussen drie kleinkinderen! We hebben lekker gedanst in de studio en natuurlijk mooie foto’s gemaakt.

Mitchell nam contact met mij op voor LinkedIn profielfoto’s. Deze maakte ik op locatie. Via Mitchell kwamen Jawad en zijn vrouw bij mij terecht. Ze hadden een paar weken geleden een dochtertje gekregen. Hiervan wilden ze graag een newborn shoot met een geboortekaartje. Lotte, ook partner van Kwaaijongens, ging na mijn shoot meteen aan de slag. De foto komt prachtig tot zijn recht en het kaartje lag 24 uur later al in de studio klaar.

Tot slot vond de bruiloft van Mariska & Ramon plaats in april. En de zon scheen! Het was zo prachtig.

Fotograaf Sharon Willems april 2019

Maart 2019
fotograaf sharon willems maart overzicht

In maart mocht ik weer veel bijzondere herinneringen vastleggen. Een loveshoot in Uden, we hadden geluk met het weer en de stelletjes klommen in de bomen en renden door het zand waardoor de foto’s lekker spontaan zijn geworden! Ook had ik verschillende newbornshoots in de studio en bij de mensen thuis. Dan moet je denken aan kindjes tussen de 7 en 12 dagen oud. Erg pril dus. Zo mooi om vast te leggen. En tot slot een vrijgezellenshoot in de studio met 13 meiden! Wat een gezelligheid was dat!

In januari ben ik bij van Neynsel geweest om portretfoto’s te maken voor op de website. Vaak maak ik een tweede afspraak voor de mensen die de eerste keer niet aanwezig kunnen zijn of die ziek zijn. In maart hebben we hele fotoserie compleet gemaakt.

In februari stond heel de studio nog vol met heerlijk gebak, vanwege de sfeerfoto’s en de video in opdracht van Beko. Deze maand trof ik de mensen achter het bedrijf, om portretfoto’s te verzorgen. De foto’s heb ik vrijstaand aangeleverd, omdat dit altijd handig is wanneer er nieuwe medewerkers in het team komen.

Ook stond productfotografie op de agenda. Van petten, tot doosjes tot leuke bruidsjurkjes voor kinderen. De diversiteit was deze maand weer erg leuk.

Maandoverzicht maart sharon willems

Februari 2019
fotograaf 2019 februari

De maand februari stond vooral in het teken van LinkedIn & bedrijf-fotoshoots.

Voor Beko fotografeerde ik de nieuwe gebaksdozen. De hele studio stond vol met de allermooiste taarten. We maakten naast packshots ook sfeerfoto’s voor op de nieuwe website en andere promotiedoeleinden. Tot slot mocht ik een promotievideo maken. En ja, daarna mochten we alle taarten opeten. Heeeeerlijk!

Gastouderopvang in het Veld wilde ook graag nieuwe foto’s voor op de website. Vooraf is aan de ouders toestemming gevraagd en hebben we bedacht welke facetten we in beeld wilden laten zien. De kinderen gingen kleuren, torens bouwen en lekker buiten spelen. De interactie tussen Sandra (de eigenaresse) en de kinderen vind ik het belangrijkste en juist daar heb ik de focus opgelegd. Toen ik weg wilde gaan kwamen de kinderen mij enthousiast knuffelen en kreeg ik een kleurplaat mee. Die hangt nu mooi hier in de studio!

In januari maakte ik foto’s voor de hondenopvang van Danielle. Debby, haar vriendin was hier zo enthousiast over dat Danielle besloot om haar een fotoshoot cadeau te doen. Ditmaal van haar eigen pup van 5 maanden oud. Hoe lief is dat?

Voor diverse bedrijven maakte ik mooie portretfoto’s van de medewerkers. Ik laat altijd de foto’s zien en iedereen mag zelf zijn favoriet kiezen, zodat ik zeker weet dat alle medewerkers tevreden zijn met het resultaat. Dat gaat eigenlijk op dezelfde wijze als hoe ik mijn LinkedIn-fotoshoots doe.

Deze maand had ik ook nog eens twee prachtige katten in de studio. En geloof me, dat is weer heel iets anders dan hondenfotografie. Na veel geduld hebben we een mooie serie kunnen maken. De serie wordt in juni geplaatst in een magazine. Ik houd jullie op de hoogte.

februari 2019 fotograaf

De maand februari stond vooral in het teken van LinkedIn & bedrijf-fotoshoots.

Januari 2019
fotograaf 2019 gemeente landerd

Wauw, het jaar is mooi begonnen! Normaal is januari een relatief rustige maand, maar deze keer mocht ik lekker veel aan de slag. Het was soms wel even doorbijten: languit op de grond in de regen hondjes fotograferen en met bevroren handen een bruiloft vastleggen. Maar, wanneer je dan naar de foto’s kijkt was dat het helemaal waard.

Voor de kapsalon van Ilse maakte ik een bedrijfsreportage. Deze foto’s komen uiteindelijk op de website en worden gebruikt voor Social Media. Ilse kende ik al, ik mocht namelijk ook haar zwangerschap en de newbornshoot maken. Ook voor andere bedrijven mocht ik portretfoto’s van alle medewerkers maken en/of sfeerimpressies van het bedrijf. Daar zit altijd een hele planning achter, om iedereen dezelfde dag in beeld te brengen.

Voor Doride, Anne en Obrain maakte ik een LinkedIn-fotoshoot. Een foto waar ze zelf 100% achter staan. Dat is zo belangrijk.

Lisa had een cadeaubon gekregen voor een zwangerschapsshoot. Ze wilde geen standaardfoto’s, maar een mooie herinnering maken. Dat was nog wel even spannend met haar dochtertje van 2,5 die niet heel goed had geslapen. Maar we speelden spelletjes en dansten door de studio, waardoor ze er nu prachtig opstaat.

Voor Suzanne maakte ik een newbornshoot met album. De kleine Cas was goed wakker en vond het allemaal veel te interessant om te gaan slapen. Grappig, wanneer je nu door het album bladert en naar de foto’s kijkt ziet het er allemaal zo vredig uit en lijkt het zo makkelijk gedaan.

Voor Beko Verpakkingen maak ik de productfotografie voor brochures en de webshop. Dit keer een totaal andere opdracht, ik mocht ze coachen tijdens het maken van korte video’s. Zo tof om te zien wat je ze in een korte tijd kunt bijbrengen en wat ze dan zelf kunnen!

Tot slot werd ik uitgenodigd om de workshop Dierenfotografie te geven aan een groep amateurfotografen. Leuk!

fotograaf 2019 zeeland gemeente landerd

Bekijk hier de eerdere maandoverzichten