Fotoshoot jaaroverzicht 2018

Elke maand maak ik een overzicht in woord en beeld. Zo krijg je in één oogopslag een idee van mijn werk.

Juli 2018
Maandoverzicht Juli fotograaf sharon willems

“De fotoshoot is veel minder saai dan dat ik had verwacht.” Nou, als iemand dat zegt die verplicht mee op de foto moet, vind ik dat een compliment. De mannen klommen de boom in en sprongen er vervolgens uit. De kinderen renden door het zand en vergaten dat er een camera in de buurt was.
Tussen alle buitenshoots was het lekker om ook even af te koelen in de fotostudio. In de ochtend kreeg ik de aanvraag om gebak te fotograferen en in de middag frietverpakkingen. En tja, die verpakkingen zijn natuurlijk het mooiste als ze gevuld zijn. Je voelt hem al aankomen, ik hoefde geen avondeten meer aan het einde van de dag ;).
Zie je die foto van het bruidspaar bovenop de waterval? We liepen er langs toen ik voorzichtig vroeg of ze erop wilden klimmen. Ik begreep het als ze nee zouden zeggen, de dag was immers net begonnen en je wilt ECHT niet op je ceremonie aankomen met een gescheurde jurk. “Natuurlijk Sharon!, riepen ze enthousiast en klommen naar boven. En kijk nu zelf, hier zijn geen woorden voor nodig.

Maandoverzicht Juli uden sharon willems

Juni 2018
juni 2018 fotograaf uden
Juni = bruiloftsseizoen. Het is zo mooi om de bruiloften van dichtbij mee te maken. Iedere bruiloft is anders. We maakten trouwfoto’s in kastelen, aan het water, in oude steegjes en bij een houtzagerij. Ik fotografeerde hoe ze naar elkaar keken, hoe een pup de ringen bracht, de tranen die vloeiden en natuurlijk de liefde. Benieuwd naar het eindresultaat? >> Bekijk hier de bruidsreportages.
Vanwege het mooie weer mocht ik lekker veel buiten fotograferen. Kinderen met blote voeten in het gras, vriendinnenfotoshoots aan het water en familiefotoshoots op de dijk. Op sommige dagen was het iets té mooi weer en kozen gezinnen voor de fotostudio. De studio gebruik ik ook veel voor newbornfotoshoots en productfotografie. Je moet er vast nog niet aan denken, maar we zijn alweer druk bezig met de foto’s voor de sinterklaas brochure. Dat betekent veel chocoladeletters en pepernoten voor mijn lens.
Tot slot mocht ik de Workshop Fotografie verzorgen. Dat is zo leuk! Je ziet hoe mensen binnen komen en met welke kennis ze weer weg gaan. Dan kan ik alleen maar trots op ze zijn!
juni 2018 fotograaf uden landerd
Mei 2018
fotograaf sharon willems maandoverzicht mei 2018

Het was een maand van uitersten. In Eindhoven fotografeerde ik een gezin met verdrietig nieuws, de vader had nog maar een enkele maanden te leven. Heel heftig. Ze wilden als gezin graag een mooie herinnering. Die heb ik voor ze gemaakt. Het raakte me.
Diezelfde avond fotografeerde ik de liefde, Wilke & Maarten trouwden met allemaal lieve mensen om hun heen. Wat een geluk. De volgende ochtend zat ik alweer vroeg in de auto op weg naar Robin & Geert. Ze hadden al hun vrienden en familie uitgenodigd voor een barbecue. Voor iedereen was het een verrassing, want het was geen barbecue, ze gingen trouwen! Bijzonder he?
Zondag ontmoette ik Janneke voor de zwangerschapsfotoshoot. Ze was intens gelukkig. Nieuw leven. Twee zelfs: een tweeling. Zie je hoe erg het schommelt in een paar dagen tijd qua emoties? Dat is wel het mooie van dit vak, je bent bij de meest speciale momenten aanwezig. Maandag
Zoals je ook ziet in het maandoverzicht: veel foto’s in het zand. Ik was vaak te vinden op de Bedafse Bergen in Uden, de Drunense Duinen in Kaatsheuvel en de Soesterduinen in Utrecht. Lekker vroeg op de dag, zodat het nog lekker rustig was. Voeten in het zand, een mooie vlakte, de zon die begint te schijnen: de wereld ligt aan je voeten. Prachtig. Ideaal voor familiefotoshoots. Wil jij dat ook met jouw familie? Wacht dan niet te lang, nu is het zo mooi!

fotograaf sharon willems maandoverzicht mei2018

April 2018
Fotograaf sharonwillems Maandoverzicht April
Janneke prepareert bloemen en wilde graag nieuwe professionele foto’s laten maken. Zowel productfoto’s als sfeerfoto’s. Leuk! Behalve dat het materiaal van glas is en reflecteert. Echt alles zag je in de weerspiegeling. Janneke kwam voor foto’s met een witte achtergrond. Ik ben een middag gaan puzzelen in de fotostudio en kwam uiteindelijk terug met foto’s op een witte, zwarte en grijze achtergrond. Meteen zag ze dat de witte het niet zouden worden. Grappig, je kan zo duidelijk iets in je hoofd hebben, totdat je ziet hoe het ook anders kan. De zwarte foto is meteen uitgekozen tot coverfoto en we besloten alles op een grijze achtergrond te fotograferen.
Zwangerschapsfotoshoots gaan elke keer weer anders. Ik voel en tast af wat het meest aansluit bij de moeder en waar ze zich goed bij voelt. In de studio hebben we alle mogelijkheden. Bij Malou strooiden we muisjes op haar buik terwijl we bij Irene juist speelden met het licht wat zacht op haar huid scheen.
Op het jubileumboek van de Gitaarclub in Zeeland straalt mijn foto op de cover. Lotte, de ontwerpster heeft de foto over zowel de voor- als achterkant laten doorlopen. Het blijft mooi om te zien hoe je elkaars werk versterkt als je je krachten bundelt.
Fotograaf sharon Maandoverzicht April
Maart 2018
fotograaf sharon willems maart

Het bruiloft seizoen begint weer bijna. Om een beetje aan de camera te wennen verzorg ik loveshoots. Daarnaast hebben stellen meteen een mooie foto voor de uitnodiging. Deze keer ging ik met het aanstaande bruidspaar naar de Bedafse Bergen in Uden. Wandelen door het zand en klimmen in de bomen. Dan vergeet je de camera en sta je echt als jezelf op de foto.

In de studio verzorgde ik productfotografie, dit gaat van bruidstaarten tot frietverpakkingen. Heel vervelend, om na de fotoshoot alles op te eten. ;)

Bart wilde voor zijn bedrijf graag professionele bedrijfsfotografie. Leuk! Ik fotografeerde de werkzaamheden en de werknemers in actie, zodat je ook een beeld krijgt van de mensen achter het bedrijf. Persoonlijke foto’s zijn belangrijk.

En als je regelmatig het tijdschrift Gloss, Glossy of een ander modeblad leest, dan is de kans groot dat je mijn foto voorbij hebt zien komen. Tof he?

Tot slot mocht ik weer leuke familiefoto’s maken en had ik zwangere dames voor mijn lens. Spelen met licht in de studio blijft mooi. Kijk maar onderin in het maandoverzicht, ik ben benieuwd welke jouw voorkeur heeft.

fotografie sharon willems 2018

Het bruiloft seizoen begint weer bijna. Om een beetje aan de camera te wennen en een mooie foto voor de uitnodiging te hebben, verzorg ik loveshoots. Deze keer ging ik met het aanstaande bruidspaar naar de Bedafse Bergen in Uden. Wandelen door het zand en klimmen in de bomen. Dan vergeet je de camera en sta je echt als jezelf op de foto.

Bart wilde voor zijn bedrijf graag professionele bedrijfsfotografie. Leuk! Ik fotografeerde de werkzaamheden en de mensen in actie, zodat je ook een beeld krijgt van de mensen achter het bedrijf. Persoonlijke foto’s zijn belangrijk.

En als je regelmatig het tijdschrift Gloss, Glossy of een ander modeblad? Dan is de kans groot dat je mijn foto voorbij hebt zien komen. Tof he?

Februari 2018
Fotograaf SharonWillems Februari

Deze maand was ik extra blij met de warme fotostudio, wat was het koud buiten om te fotograferen! Lekker muziek aan en de rest gaat vanzelf. Wat een gezelligheid. Dat geldt ook voor de vriendinnenfotoshoot. De meiden moesten even loskomen maar op het eind hadden ze zoveel lol samen en waren ze volop aan het dansen.

Een familiefoto van 10 jaar geleden, maakten we nu opnieuw. Grappig natuurlijk, want alle verhoudingen zijn helemaal veranderd.

Sara werd 1 jaar en dat vierden we met een cake smash.

Voor verschillende bedrijven maakte ik professionele portretfoto’s. Diana kwam zelfs uit Berg op Zoom om door mij een LinkedIn foto te maken. Bizar, hoeveel fotografen ze voorbij rijdt. Ze had mijn foto’s gezien en dat wilde ze ook. Tof als mensen zo bewust voor je kiezen.

Voor de verkiezingsposter fotografeerde ik Katinka in de weilanden. Deze poster komt groot op een bus te hangen, die ter promotie rondrijdt. Tof!

De trouwdatum van Wilke komt steeds dichterbij en ze wilde een persoonlijke uitnodiging maken. We gingen lekker op pad en ik maakte spontane foto’s van ze. De foto straalt nu op de kaart.

Voor diverse webshops maakte ik productfoto’s. Daarnaast mocht ik deze maand weer ondernemers op weg helpen met het maken van mooie productfoto’s door middel van de workshop productfotografie. Mooi om te zien hoe ze binnen kwamen en met welke kennis en enthousiasme ze weer gingen.

fotograaf portfolio februari

Deze maand was ik extra blij met de warme fotostudio, wat was het koud! Bij de vriendinnenfotoshoot moesten de meiden even loskomen maar op het eind hadden ze zoveel lol samen en waren ze volop aan het dansen.
Sara werd 1 jaar en dat vierden we met een cake smash.
Voor verschillende bedrijven maakte ik professionele portretfoto’s. Diana kwam zelfs uit Berg op Zoom om door mij een LinkedIn foto te maken. Bizar, hoeveel fotografen ze voorbij rijdt. Tof als mensen zo bewust voor je kiezen.

Januari 2018
fotograaf uden januari

Wat is 2018 mooi begonnen. De nieuwe wondertjes van Isabella, Pleun en Susanne fotografeerde ik in de warme fotostudio. In alle rust, want dat is echt het allerbelangrijkste.

In Zeeland is een groep al maanden bezig met de voorbereidingen van een nieuw dorpshuis. Ik legde de activiteiten in het dorp vast om het gevoel weer te geven. Het gevoel van samen zijn, jong en oud.

Van de medewerkers van Kinderzorg Bijzonder mocht ik foto’s van de werknemers maken. Deze worden gebruikt in een soort smoelenboek op de website.

De familie fotoshoots blijven nooit vervelen. Foto’s in de studio of in het bos, lekker spontaan. Dat vind ik het leukste!

Henk kwam in de studio en vertelde dat hij al jaren geen goede foto van zichzelf heeft. Ik weet zeker dat het gaat lukken, want ik ben er van overtuigd dat ik van iedereen een mooie foto kan maken. Iedereen is fotogeniek op zijn of haar manier. Hij ging op een stoel in de studio zitten, tussendoor waren we wat aan het kletsen. Ik maakte de eerste foto en hij keek recht de lens in. “Oh, mooie blik!” dacht ik nog. Ik liet de foto aan Henk zien en hij begon te stralen: “dat is hem! Dit ben ik. En hier ben ik trots op! Eindelijk!” Bijzonder. Wat een mooi vak is het toch, om mensen zo blij te mogen maken. Ik geloof dat dit een prachtig jaar gaat worden. Daar gaan we samen voor zorgen!

jaaroverzicht 2018 fotograaf

Bekijk hier de eerdere maandoverzichten